Dnia
31.08.1881 roku władze w Berlinie wystawiły cesję na budowę i użytkowanie linii
kolejowej z Kluczborka przez Lubliniec do Tarnowskich Gór przez spółkę akcyjną
„Rechte Oder Ufer Eisenbahn Gesellschaft” (Kolej żelazna prawobrzeżnej Odry
S.A.). Termin wyznaczony na ukończenie budowy wynosił 3 lata (Amtsblatt nr
38/1881).
Spółka zrealizowała plany oddając do eksploatacji
odcinki: z Kluczborka do Olesna (1 lipca 1883 r.), z Olesna do
Lublińca (20 maja 1884 r.) i z Lublińca
do Kalet 15 października 1884 r. oraz Tarnowskie Góry – Kalety i Kalety –
Kluczbork.
Tego też roku
(1884) „Kolej Prawego Brzegu Odry” posiadająca koncesję na budowę linii z
Kluczborka do Tarnowskich Gór została upaństwowiona razem z całą koleją w
Prusach i wszystkie linie kolejowe stały się własnością państwa.